Regulamin wystawiania i przesyłania faktur (e-FAKTURA) i innych dokumentów w formie elektronicznej w PEC Sp. z o.o. w Brodnicy
- Postanowienia ogólne
§1
- Regulamin określa zasady wystawiania i przesyłanie faktur (e-FAKTURA) i innych dokumentów w formie elektronicznej w PEC Sp. z o.o. w Brodnicy.
- Regulamin opracowano w oparciu o Ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2019 r., poz. 123 z późn. zm.)
- Podstawą prawną do wystawiania i przesyłania (e-FAKTUR) w formie elektronicznej jest Ustawa o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 roku (Dz. U. z 2018 r., poz. 2174 z późn. zm.).
- Regulamin jest udostępniony na stronie internetowej http://pecbrodnica.pl w zakładce Obsługa Klienta oraz w siedzibie Spółki.
- Administratorem danych osobowych w rozumieniu Ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2019 r. poz. 1781 z późn. zm.) jest PEC Sp. z o.o. w Brodnicy.
§2
- Użyte w Regulaminie określenia oznaczają:
- Spółka – PEC Sp. z o.o. w Brodnicy.
- Klient – Osoba fizyczna lub prawna związany z PEC Sp. z o.o. w Brodnicy umową o dostawę energii cieplnej.
- e-FAKTURA – faktura, faktura korygująca, duplikat faktury w formie dokumentu elektronicznego, który spełnia wymogi określone w ustawach i rozporządzeniach.
- Inne dokumenty – dokumenty zaliczkowe, druki wpłat, rozliczenia, potwierdzenie salda, przypomnienie o zaległościach, wezwanie do zapłaty, noty odsetkowe w formie dokumentu elektronicznego.
- Warunki wystawiania i przesyłanie j faktur (e-FAKTURA) i innych dokumentów w formie elektronicznej
§3
- Faktura elektroniczna jest to faktura wystawiona i przesłana Klientowi przez PEC Sp. z o.o. w formie elektronicznej, zgodnie z przepisami Ustaw.
- Faktura wystawiona i przesłana w formie elektronicznej zgodnie z przepisami Ustaw (faktura elektroniczna) jest równoznaczna z przesłaniem faktury wystawionej w formie papierowej i stanowi dokument księgowy.
- Warunkiem skorzystania przez Klienta z możliwości otrzymywania faktur i innych dokumentów w formie elektronicznej:
- posiadanie przez Klienta adresu e-mail,
- złożenie przez Klienta wypełnionego i podpisanego formularza zgoda na wystawianie i przesyłanie faktur (e-FAKTURA) i innych dokumentów w formie elektronicznej (formularz stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu),
- Podanie na wyżej wymienionym formularzu adresu e-mail.
- Formularz wymieniony w §3 pkt. 3 lit. b, należy przesłać na adres email: biuro@pecbrodnica.pl lub listem na adres Spółki lub osobiście dostarczyć do Biura Obsługi Klienta mieszczącego się na ul. Lidzbarskiej 33.
- Przesyłanie Klientowi faktury w formie elektronicznej jest równoznaczne i zastępujące przesłanie dokumentów w formie papierowej.
- e-FAKTURA przesyłana jest za pośrednictwem poczty elektronicznej z adresu e-mail:
fakturay@pecbrodnica.pl na adres e-mail wskazany przez Klienta w formularzu.
- Spółka nie odpowiada za skutki podania nieprawidłowego adresu e-mail lub niepowiadomieniu o jego zmianie.
- Za dzień doręczenia e-FAKTURY uważa się dzień wysłania dokumentu w formie elektronicznej na adres e-mail wskazany przez Klienta a nie dzień przeczytania wiadomości.
- Oświadczenie Klienta o akceptacji faktur w formie elektronicznej nie pozbawia PEC Sp. z o.o. prawa do wystawiania i przesyłania faktur, korekt faktur, duplikatów faktur oraz innych dokumentów w formie papierowej w przypadkach czasowego zawieszenia świadczenia usługi.
- PEC Sp. z o.o. rozpoczyna przesyłanie faktur i innych dokumentów w formie elektronicznej nie wcześniej niż 7 dniu po otrzymaniu podpisanego formularza zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszego Regulaminu
- Zgoda na wystawianie i przesyłanie faktur (e-FAKTURA) i innych dokumentów w formie elektronicznej zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszego Regulaminu obowiązuje do chwili ostatecznego wygaśnięcia umowy lub w przypadku przesłania odwołania tej zgody.
- Zmiana adresu e-mail oraz rezygnacja z faktury elektronicznej
§4
- Klient może zmienić adres e-mail, na który mają być wysyłane e-faktury i inne dokumenty, poprzez wypełnienie formularza
„Zmiana adresu e-mail do przesyłanie faktur i innych dokumentów w formie elektronicznej” (formularz stanowi załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu), będzie wiążąca dla wystawcy faktur w dopiero po doręczeniu informacji.
- Klient może odwołać zgodę na wysyłanie e-faktury i innych dokumentów poprzez wypełnienie formularza „Odwołanie zgody na przesyłanie faktur i innych dokumentów w formie elektronicznej” (formularz stanowi załącznik nr 3 do niniejszego Regulaminu), będzie wiążąca dla wystawcy ze skutkiem od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu w którym doręczono wystawcy faktur odwołanie zgody na przesyłanie faktur w formie elektronicznej.
- Formularz wymieniony w §4 pkt. 1, 2 po wypełnieniu i podpisaniu przez Klienta należy przesłać na adres email: biuro@pecbrodnica.pl lub listem na adres Spółki lub osobiście dostarczyć do Biura Obsługi Klienta mieszczącego się na ul. Lidzbarskiej 33.
- W przypadku braku powiadomienia o zmianie adresu e-mail, faktury elektroniczne uważa się za skutecznie dostarczone po ich przesłaniu na ostatni podany przez Klienta adres e-mail.
- Ponowna aktywacja możliwości otrzymywania faktur i innych dokumentów elektronicznych wymaga ponownego złożenia oświadczenia, o którym mowa w §3 ust. 3 pkt. b) niniejszego Regulaminu.
- Autentyczność pochodzenia, integralność treści oraz czytelności faktury
§5
- PEC Sp. z o.o. wystawia i przesyła faktury (e-FAKTURY) w formie elektronicznej, gwarantując autentyczność jej pochodzenia i integralność treści w szczególności poprzez zapisanie ich w formacie pliku PDF. Klient może dokonać dodatkowej weryfikacji danych zawartych na fakturze elektronicznej poprzez kontakt z PEC Sp. z o.o. lub w umowie zawartej na dostawę energii cieplnej.
- W celu spełnienia obowiązku zapewnienia czytelności faktur przez okres jej przechowywania w formacie i treści dokładnej z przesłaną do Klienta, faktury archiwizowane są przez PEC Sp. z o.o. w formie elektronicznej w systemie informatycznym i w formie papierowej.
- Klient zobowiązany jest do przechowywania otrzymanych faktur w formie elektronicznej w sposób dowolny ale zapewniający autentyczność pochodzenia, integralność treści i czytelności tych faktur, łatwości ich odszukania oraz bezzwłoczny dostęp do faktur organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej.
- Reklamacje
§6
- Klienci uprawnieni są do składania reklamacji dotyczących jego działania.
- Reklamacje powinny być kierowane na adres Spółki pocztą tradycyjną lub na adres email:
biuro@pecbrodnica.pl. Reklamację, wraz ze szczegółowym opisem zdarzenia będącego przedmiotem reklamacji, należy zgłaszać nie później niż w terminie 7 dni roboczych od dnia, w którym nastąpiło to zdarzenie.
- Reklamacje mogą wnosić tylko Klienci e-FAKTUR.
- Przy rozpatrywaniu reklamacji Spółka opiera się na treści niniejszego Regulaminu oraz przepisach prawa.
- Po rozpatrzeniu reklamacji Spółka zawiadamia o sposobie jej załatwienia osobę wnoszącą reklamacje, w takiej formie, w jakiej została wniesiona, lub w inny wybrany przez Administratora sposób.
- Postanowienia końcowe
§7
- Korzystanie z usługi jest bezpłatne.
- PEC Sp. z o.o. zastrzega sobie, prawo dokonywania zmian w niniejszym Regulaminie oraz zawieszenia lub zakończenia świadczenia usług wystawiania i przesyłania faktur (e-FAKTURA) i innych dokumentów w formie elektronicznej, w każdym czasie bez potrzeby podania przyczyny o czym powiadomi Klienta na stronie internetowej oraz wysyłając wiadomość na podany przez Klienta adres e-mail.
- Korzystanie z usługi po wprowadzeniu zmian jest jednoznaczne z akceptacją zmian regulaminu. Oświadczenie zawierające odmowę akceptacji wprowadzonych zmian powinno zostać złożone w biurze Spółki w formie pisemnej. Oświadczenie to oznacza rezygnację Klienta z korzystania z usługi (e-FAKTURA) z dniem jego złożenia.
- Regulamin e-FAKTURA opublikowany na stronie internetowej http://pecbrodnica.pl uznaje się za doręczony Użytkownikowi.
- PEC Sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za sprzęt komputerowy, z którego korzysta Klient, a także inne przyczyny uniemożliwiające odebranie przesłanych dokumentów spowodowane okolicznościami, na które nie miał wpływu mimo zachowania wszelkiej staranności.
- Udostępnione dane są w pełni chronione zgodnie z Ustawą z dnia 10.05.2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2019 r. poz. 1781 z późn. zm.).
- Spółka oświadcza, że dane osobowe zawarte w bazie danych e-FAKTURA wykorzystywane będą wyłącznie w celach statutowych PEC Sp. z o.o.. Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu oraz poprawienia swoich danych osobowych.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie mają zastosowanie odpowiednie obowiązujące przepisy prawa, a w szczególności przepisy prawa podatkowego i Kodeksu Cywilnego.
- Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 01.01.2020 r.
Załączniki:
Załącznik nr 1 do regulaminu – zgoda na otrzymywanie od Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej Spółka z o.o. w Brodnicy, dokumentów w formie elektronicznej.
Załącznik nr 2 do regulaminu – oświadczenie o zmianie adresu email, na który wysyłane są faktury (e-FAKTURA) i inne dokumenty w formie elektronicznej w PEC Sp. z o.o. w Brodnicy.
Załącznik nr 3 do regulaminu – oświadczenie o rezygnacji z otrzymywania faktur (e-Faktura) i innych dokumentów w formie elektronicznej.